Wszystko, co najlepsze – Raport o stanie świata 2024
O czym rozmawiamy w tym wydaniu
Ponad sto pięćdziesiąt odcinków różnych formatów Raportu powstało w roku 2024 i wszystkie to owoce naszej miłości do pracy, którą wykonujemy i szacunku dla Państwa.
Bezapelacyjnym zwycięzcą tego roku, jak i poprzedniego był Jan Natkański i jego Opowieści Arabskie w realizacji Agaty Kasprolewicz. Wszystkie odcinki są dostępne naszej stronie, to już trzy sezony, i z pewnością pan Jan Natkański nie powiedział w Raporcie ostatniego słowa. W tym plebiscycie celowo wyłączyliśmy Opowieści arabskie z konkurencji, aby dać innym szansę.
Państwa wybór pokazuje, jak bardzo doceniacie nasze audycje wyjazdowe, w których spotykamy bohaterów naszych opowieści na miejscu, jak cenicie fakt, że Raport nie jest programem politologicznym – nie takie są nasze ambicje – ale próbą wieloformatowej opowieści dźwiękowej o świecie i ludziach, którzy tworzą dziś światowe historie. Polityka to tylko jedna z dziedzin, która świat opisuje. A dla nas najważniejszym bohaterem każdej z tych dziedzin jest człowiek i jego przeżycia. I tak samo będzie w tym roku, roku, w którym będziemy obchodzić piąte urodziny Raportu jako podkastu.
Rozdziały
- Wstęp Udostępnij
- Najlepsza rozmowa Raportu o stanie świata: Ami Ayalon o błędach polityki izraelskiej wobec Palestyńczyków Udostępnij
- Najlepszy Świat z boku: Grzegorz Dobiecki: "Dla ojczyzny ratowania" Udostępnij
- Najlepszy reportaż: Dariusz Rosiak z Argentyny "O odbiorze Javiera Milei" Udostępnij
- Najlepszy Raport o książkach: Barbara Kingsolver o książce "Demon Copperhead" Udostępnij
- Najlepszy Raport - sezon nieogórkowy: Małgorzata Wosińska o traumie Udostępnij
- Podziękowania Udostępnij
Występują

Dariusz Rosiak
Przyglądam się światu i opowiadam o nim przy pomocy słów i innych dźwięków.
Przez 13 lat prowadziłem Raport o stanie świata w radiowej Trójce. Od marca 2020 roku mój program jest finansowany przez Słuchaczy i ukazuje się na dostępnych platformach w formie podcastu.
Pracuję w mediach od lat osiemdziesiątych XX wieku. Zaczynałem w RFI w Paryżu, potem całe lata dziewięćdziesiąte spędziłem w BBC w Londynie.